Je zult begrijpen dat onze planning nogal stipt komt. Breng je de klassieker bijvoorbeeld later terug dan afgesproken, dan heeft de volgende bestuurder daar hinder van; de auto is immers niet op tijd klaar. Sterker nog, zelfs wanneer jij de klassieker van je dromen te laat bij ons ophaalt, kunnen wij niet op tijd vertrekken voor het bezorgen van weer een andere klassieker, ook dan heeft een andere persoon er dus hinder van. Helaas willen genoemde situaties nog wel eens voorkomen. Soms is er wel een mouw aan te passen, maar we kunnen er toch niet omheen om dit soort situaties te beperken. We maken de verantwoordelijkheid van de huurder dus wat groter door ons boetesysteem. Houdt iedereen zich aan de afspraak, dan is er natuurlijk geen enkel probleem en ook geen enkele boete! Daar streven we naar.

Wanneer is er dan een kans op een boete?
Goed om te weten; met het juiste overleg vooraf, voorkom je natuurlijk iedere boete. Wanneer wij weten dat het even wat anders zal lopen en we hier ook ruimte voor hebben, is het geen probleem. Voor alle andere situaties vind je hieronder de uitleg, compleet met het boetebedrag.

  1. Tijdstippen en afspraken.
    Per kwartier te laat ophalen van de klassieker, zonder dat dit vooraf overlegd is: €25,-
    Per kwartier te laat inleveren van de klassieker, zonder dat dit vooraf overlegd is: €45,-
  2. Reinheid.
    (Regen)water in het interieur: €60,-
    Vloeistoffen ingetrokken in (vloer)bekleding: €60,-
    Moeilijk te verwijderen etensresten en afval: €40,-
  3. Verkeersboetes en overtredingen
    Deze worden bij binnenkomst direct doorbelast, zonder opslag. Je ontvangt al het beschikbare bewijs, zoals foto of verklaring per mail.
  4. Bestuurder en extra bestuurders
    Uitsluitend de vooraf gekozen eerste en eventuele tweede bestuurder mogen de auto besturen. Elke andere bestuurder is onverzekerd! De verzekeringsmaatschappij zal de schade dus op de hoofdhuurder persoonlijk verhalen. Het besturen van de klassieker door een onrechtmatige bestuurder: €125,-.